×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 575

Για τον αντι-αναπτυξιακό χαρακτήρα του νομοσχεδίου και την ανάγκη της επαρκούς ενεργειακής κάλυψης στη νησιωτική χώρα, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Δημήτρης Γάκης. Στη συζήτηση για τη «μικρή ΔΕΗ», ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ μίλησε για τα συγκεκριμένα ενεργειακά έργα υποδομής και τεχνολογικής αναβάθμισης του ενεργειακού δικτύου στη Δωδεκάνησο, που θα διασφαλίσουν τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και  τη φθηνή ενέργεια για επιχειρήσεις και καταναλωτές.
 
Στην τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε: «Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, δεν αντιμετωπίζει το αναπτυξιακό έλλειμμα της χώρας, δεν συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα, ούτε στην παραγωγικότητα των επιχειρήσεων. Είναι ακατανόητη και καταστροφική για την κοινωνία και τις επιχειρήσεις αυτή η υποταγή της κυβέρνησης στις τροϊκανές απαιτήσεις, που προωθούν το μοντέλο «ιδιωτικοποίηση» των πάντων και «ακριβή ενέργεια» σε περίοδο κρίσης. Ο πλούτος της χώρας, δεν ξεπουλιέται. Αυτό που χρειάζεται η εθνική μας οικονομία, δεν είναι η δήθεν «απελευθέρωση» της αγοράς, αλλά μακροπρόθεσμος ενεργειακός σχεδιασμός με κύριο πυλώνα τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ ώστε να παρέχει φτηνή και αδιάλειπτη ενέργεια στις επιχειρήσεις και την οικιακή κατανάλωση».
 
Στη συνέχεια, ο βουλευτής Δ/νήσου αναφέρθηκε στις ειδικότερες επιπτώσεις από τη διάσπαση της ΔΕΗ στη νησιωτική χώρα. «Ειδικά για τα νησιά μας, η ενεργειακή κάλυψη είναι θέμα επιβίωσης», τόνισε ο Δ. Γάκης.
«Τα στοιχεία του κόστους για τη νησιωτική χώρα, επιβεβαιώνουν την ενεργειακή ανεπάρκεια της Δωδεκανήσου και την επιδείνωση της κατάστασης με την ενδεχόμενη τριχοτόμηση και ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ. Η τιμή κόστους παραγωγής μιας μεγαβατώρας (MWh) με καύσιμο λιγνίτη είναι 40 ευρώ, με καύσιμο το φυσικό αέριο 80-100 ευρώ, ενώ με καύσιμο μαζούτ ή πετρέλαιο που χρησιμοποιούν τα εργοστάσια των νησιών - των μη διασυνδεδεμένων με το εθνικό δίκτυο νησιών - η μεγαβατώρα κοστίζει κατά μέσον όρο 250 ευρώ! Τα ερωτήματα που δικαιολογημένα γεννιούνται είναι, πως θα καλύπτεται αύριο αυτή η διαφορά; Θα την αναλάβει το κράτος; Θα εφαρμόζει η ιδιωτική ΔΕΗ τις δεσμεύσεις της δημόσιας ΔΕΗ; Θα αποδίδονται οι πόροι στο κράτος ή θα έχουμε τα γνωστά φαινόμενα Energa και Hellas Power; <…> Στις 30-8-13 κατά την επίσκεψη σας στη Ρόδο κ. υπουργέ, υποσχεθήκατε την διασύνδεση του νοτίου Αιγαίου με το εθνικό δίκτυο αλλά και με το καλώδιο που θα συνδέσει τη Δωδεκάνησο με την Κύπρο και το Ισραήλ. Ήταν Αυγουστιάτικες μεγαλόσχημες δηλώσεις αυτές κ. της κυβέρνησης;», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στα προβλήματα του δικτύου στη νησιωτική χώρα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.   
 
«Μια διασυνδεμένη Δωδεκάνησος, χρειάζεται επάρκεια, ποιότητα ισχύος και ευστάθεια του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας. Μόνο έτσι, θα αρθεί η ενεργειακή – συνεπώς και η οικονομική - απομόνωση, θα έχουμε τη σιγουριά ότι δεν θα βιώσουμε μπλακ – άουτ παρόμοια με τα περσινά σε Σαντορίνη και Ρόδο. Η διασύνδεση των νησιών με το εθνικό δίκτυο πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα μας, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου εργοστασίου στη Νότια Ρόδο σε σημείο που να μη δημιουργεί περιβαλλοντικά προβλήματα», υπογράμμισε ο Δημήτρης Γάκης.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση του ο βουλευτής Δ/νήσου σημείωσε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ξεκάθαρη και τεκμηριωμένη θέση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ. Ότι και αν αποφασίσετε σήμερα, με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ η ΔΕΗ θα αποκτήσει ξανά την ενιαία της οντότητα, με κύριο χαρακτηριστικό την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της σε όλες τις εκφάνσεις. Παλεύουμε το παρόν και σχεδιάζουμε το μέλλον, χωρίς να υποστηρίζουμε το παρελθόν».
 
Ακολουθεί η ομιλία του Δημήτρη Γάκη στην Ολομέλεια της Βουλής στο σχέδιο νόμου περί «Δημιουργίας Νέας Καθετοποιημένης Εταιρίας Ηλεκτρικής Ενέργειας», τη Τετάρτη 09.07.14.
***
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΑΚΗΣ
«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο για τη «μικρή ΔΕΗ», όπως ονομάζουμε τη σαλαμοποίηση της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού, το κομμάτι της «μεγάλης ΔΕΗ» και η διαδικασία της διάλυσής της, δεν είναι απομονωμένο και αποκομμένο από την ευρύτερη οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα, αυτή των μνημονιακών αδιεξόδων. Δεν αντιμετωπίζει το αναπτυξιακό έλλειμμα, ούτε αποτελεί τον πυλώνα της ενεργειακής ασφάλειας και απεξάρτησης της χώρας, όπως κομπάζουν με επικοινωνιακές μεγαλοστομίες οι κυβερνητικοί παράγοντες. Το σημερινό νομοσχέδιο δεν λύνει το πρόβλημα του χρέους, δεν συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα ούτε στην παραγωγικότητα των επιχειρήσεων. Αντίθετα, όπως δείχνουν πρόσφατες μελέτες για την οικονομία της Ευρωζώνης, η οικονομία της Ευρώπης ουσιαστικά πάσχει από ενέργεια. Είναι ακατανόητη και καταστροφική για την κοινωνία, για τις επιχειρήσεις αυτή η υποταγή της Κυβέρνησης στις τροϊκανές απαιτήσεις που προωθούν το μοντέλο ιδιωτικοποίησης των πάντων και ακριβή ενέργεια, στην περίοδο της κρίσης.
Με έκπληξη ακούσαμε από τον κ. Καράογλου, τον πρώην υπουργό – βεβαίως ίσως να ήταν απασχολημένος στα υπουργικά του καθήκοντα και να μην πήρε χαμπάρι τι γίνεται με τα μνημόνια - να ισχυρίζεται, ότι αυτή δεν είναι μνημονιακή δέσμευση, δεν είναι προαπαιτούμενο για τη δόση του δανείου, αλλά είναι υποχρέωση και συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατανοούμε, βέβαια, την ανάγκη του και την αγωνιώδη προσπάθεια να ξανακερδίσει μπόνους στη διεκδίκηση μιας υπουργικής καρέκλας…
Κύριοι συνάδελφοι, αυτό που χρειάζεται η εθνική μας οικονομία δεν είναι η δήθεν απελευθέρωση της αγοράς, αλλά μακροπρόθεσμος ενεργειακός σχεδιασμός με κύριο πυλώνα τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ, ώστε να παρέχει φθηνή και αδιάλειπτη ενέργεια στις επιχειρήσεις και την οικιακή κατανάλωση. Η ανταγωνιστικότητα της χώρας δεν θα δημιουργηθεί από μισθούς εξαθλίωσης, αλλά από φθηνό ρεύμα και φθηνή ενέργεια που θα δώσουν ώθηση στην παραγωγή προϊόντων υψηλής εγχώριας προστιθέμενης αξίας. Χρειάζεται μια πολιτική που θα φέρει το κόστος σε προσιτά επίπεδα για καταναλωτές και επιχειρήσεις. Δεν μπορεί το ρεύμα σήμερα να στοιχίζει στη βιομηχανία, στο εμπόριο και στα σπίτια από 160 έως 180 ευρώ η μεγαβατώρα και να περιμένουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί σε προϊόντα και τουριστικές υπηρεσίες.
Αυτό είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο συζητάμε σήμερα το νομοσχέδιο και αυτή είναι η μεγάλη του αντίφαση, η εξυπηρέτηση δηλαδή της νεοφιλελεύθερης ισοπεδωτικής λογικής και της υποταγής στο μεγάλο κεφάλαιο που υπερτερεί του κοινωνικού και εθνικού συμφέροντος.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι ρυθμίσεις που εισάγονται επιδιώκουν να δημιουργήσουν μια νέα πραγματικότητα, να ολοκληρώσουν νομοθετικά τις αποφάσεις της τρόϊκας και της συγκυβέρνησης για την πλήρη διάσπαση, διάλυση και ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και των θυγατρικών της, αποφάσεις που εντάσσονται στο συνολικότερο πακέτο εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, συρρικνώνοντας την τεχνολογική και κοινωνικοοικονομική υποδομή της χώρας.
Η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ θα χαρακτηριστεί σαν τη συγκυβέρνηση που κατάφερε να ξεπουλήσει τα πάντα σε όποιον να ’ναι, τον αέρα πουλώντας τα αεροδρόμια, τη θάλασσα πουλώντας αιγιαλούς και παραλίες, τη στεριά πουλώντας σήμερα τον ορυκτό πλούτο, όλα δηλαδή τα εθνικά μας πλεονεκτήματα. Αυτό που απαιτείται σήμερα είναι ριζοσπαστικές αποφάσεις για έξοδο της οικονομίας από την κρίση αντί του τυφλού ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας.
Ειδικά για τα νησιά μας, η ενεργειακή κάλυψη είναι θέμα επιβίωσης. Τα στοιχεία κόστους για τη νησιωτική χώρα επιβεβαιώνουν την ενεργειακή ανεπάρκεια της Δωδεκανήσου και την επιδείνωση της κατάστασης με την ενδεχόμενη τριχοτόμηση και ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ. Μας τρομάζει η ιδιωτικοποίηση και η απελευθέρωση της ενέργειας στα νησιά μας, κύριε υπουργέ, κι’ αυτό γιατί η τιμή κόστους μιας μεγαβατώρας με καύσιμο το λιγνίτη είναι 40 ευρώ, με καύσιμο το φυσικό αέριο είναι 80 με 100 ευρώ, ενώ με καύσιμο το μαζούτ ή το πετρέλαιο, που χρησιμοποιούν τα εργοστάσια των νησιών, δηλαδή των μη διασυνδεδεμένων περιοχών, η μεγαβατώρα κοστίζει κατά μέσο όρο 250 ευρώ, δηλαδή πέντε με έξι φορές πάνω απ’ ό,τι στην υπόλοιπη χώρα. Σήμερα, αυτή τη διαφορά στο κόστος παραγωγής την καλύπτουν οι Έλληνες καταναλωτές με το τέλος της υπηρεσίας κοινής ωφέλειας. Τα ερωτήματα που αναπόφευκτα γεννιούνται είναι, πώς θα καλύπτεται αύριο αυτή η διαφορά. Θα την αναλάβει το κράτος; Θα συνεχίσει η κάλυψη από τους καταναλωτές; Θα εφαρμόζει η ιδιωτική ΔΕΗ τις δεσμεύσεις της δημόσιας ΔΕΗ; Θα αποδίδονται οι πόροι αυτοί στη ΔΕΗ για να χρηματοδοτείται το κόστος στις νησιωτικές περιοχές ή θα έχουμε τα γνωστά φαινόμενα της ENERGA και της HELLAS POWER; Κύριε υπουργέ, στις 30/8/2013 είχατε επισκεφθεί τη Ρόδο και υποσχεθήκατε τότε τη διασύνδεση του νότιου Αιγαίου με το εθνικό δίκτυο, αλλά και με το καλώδιο που συνδέει τη Δωδεκάνησο με την Κύπρο και το Ισραήλ. Ισχύουν αυτές οι δεσμεύσεις ή ήταν αυγουστιάτικες δηλώσεις;
Αυτή είναι η σημερινή πραγματικότητα, δηλαδή οικονομική και ενεργειακή απομόνωση. Η νησιωτική χώρα χρειάζεται επενδύσεις, χρειάζεται μια μεγάλη ΔΕΗ και φθηνό ρεύμα. Μια διασυνδεδεμένη Δωδεκάνησος με πρόγραμμα ανάπτυξης χρειάζεται επάρκεια, ποιότητα ισχύος και ευστάθεια του ενεργειακού της δικτύου. Η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε συγκεκριμένα ενεργειακά έργα υποδομής και τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου στα νησιά. Μόνο έτσι θα αρθεί η απομόνωση, θα έχουμε τη σιγουριά ότι δεν θα βιώσουμε black out παρόμοια με τα περσινά, όπως σε Σαντορίνη και Ρόδο.
Παρεμπιπτόντως, πέρυσι, περίπου τέτοια εποχή, σας είχα στείλει μια επιστολή στην οποία δεν πήρα απάντηση. Στην επιστολή αυτή σας ανέφερα την επικινδυνότητα από την τοποθέτηση ηλεκτροπαραγωγικών ζευγών σε υποσταθμούς υποβάθμισης τάσης, που μπορούν να προκαλέσουν καταστροφικά και ηλεκτρικά, αλλά και περιβαλλοντικά ατυχήματα προκαλώντας πυρκαγιές μέσα στα δάση.  Κύριε υπουργέ, η διασύνδεση των νησιών με το εθνικό δίκτυο πρέπει να είναι πρώτη προτεραιότητά μας, σε συνδυασμό βέβαια με την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου εργοστασίου στη νότια Ρόδο, σε σημείο που να μη δημιουργεί περιβαλλοντικά προβλήματα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ξεκάθαρη και τεκμηριωμένη θέση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ. Ό,τι και να αποφασίσετε σήμερα, με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ η ΔΕΗ θα αποκτήσει ξανά την ενιαία οντότητά της, με κύριο χαρακτηριστικό την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της σε όλες τις εκφάνσεις. Παλεύουμε για το παρόν και σχεδιάζουμε το μέλλον χωρίς να υποστηρίζουμε το παρελθόν.»
 
Δείτε την ομιλία στο ακόλουθο link:

 
Το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Υπέρ της διεξαγωγής δημοψηφίσματος 15 Ανεξάρτητοι Βουλευτές για το Ν/Σ με τίτλο «Δημιουργία νέας Καθετοποιημένης Εταιρίας Ηλεκτρικής Ενέργειας».
 
Η παραχώρηση του 30% της ΔΕΗ δεν είναι ενταγμένη σε κάποιον ευρύτερο αναπτυξιακό σχεδιασμό της οικονομίας και η εσπευσμένη εκποίησή της, με νομοσχέδιο που κατατέθηκε στο θερινό Τμήμα της Βουλής, αποφεύγει οποιαδήποτε αναφορά στη σύνδεση μεταξύ της διαχείρισης των  εθνικών ενεργειακών πόρων και του ευρύτερου αναπτυξιακού σχεδίου. Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, ως βασικός πυλώνας παραγωγής ενέργειας συνιστά τον κύριο συντελεστή ανάπτυξης για τη χώρα.  Η απουσία ενός ολοκληρωμένου αναπτυξιακού σχεδιασμού δηλώνει έλλειμμα πολιτικής από την κυβέρνηση. Η εμμονή στην πώληση της ΔΕΗ έναντι ευτελούς τιμήματος αποκαλύπτει προθέσεις εκποίησης της δημόσιας περιουσίας με ζημία του δημοσίου συμφέροντος , του αναπτυξιακού σχεδιασμού της χώρας και του συνόλου των καταναλωτών.
 
Με δεδομένο ότι η μεθόδευση από πλευράς κυβέρνησης είναι απολύτως απαράδεκτη με α) την εισαγωγή σε θερινό τμήμα εργασιών της Βουλής και όχι στην Ολομέλεια , β) την προσπάθεια υποβάθμισης του τεράστιας σημασίας θέματος της μεταβίβασης του σημαντικότερου τμήματος της ΔΕΗ σε ιδιώτες , χωρίς πολιτικό σχεδιασμό για την σύνδεση της ενέργειας με την ανάπτυξη της χώρας, γ) την αντισυνταγματικότητα διατάξεων του ν/σ, δ) την τεράστια βλάβη του δημοσίου συμφέροντος από την μεταβίβαση αυτή με τίμημα απολύτως αναντίστοιχο με την πραγματική αξία των μεταβιβαζομένων, καθίσταται αυταπόδεικτο ότι  αρμόδιος για να κρίνει είναι ο ίδιος ο ελληνικός λαός.
 
Για τους λόγους αυτούς οι υπογράφοντες βουλευτές προτείνουμε, εφόσον η κυβέρνηση επιμείνει στην ψήφιση το νομοσχεδίου στο Α΄ θερινό τμήμα της Βουλής, την διεξαγωγή δημοψηφίσματος σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 2 του Συντάγματος και 116 του Κανονισμού της Βουλής για το ψηφισμένο νομοσχέδιο με τίτλο «Δημιουργία Νέας Καθετοποιημένης Εταιρίας Ηλεκτρικής Ενέργειας» που ρυθμίζει σοβαρό κοινωνικό ζήτημα, με ερώτημα αν οι Έλληνες πολίτες εγκρίνουν το εν λόγω ψηφισμένο νομοσχέδιο.
 
Οι προτείνοντες Βουλευτές:
Μουτσινάς Παρίσης(Πάρις)          
Μπόλαρης Μάρκος            
Σταυρογιάννης Νικόλαος   
Ανδρουλάκης Δημήτριος   
Βουδούρης Οδυσσέας
Γιαταγάνα Χρυσούλα - Μαρία
Γιοβανόπουλος Κωνσταντίνος
Ιατρίδη Τσαμπίκα
Καπερνάρος Βασίλειος    
Κασαπίδης Γεώργιος         
Νικολόπουλος Νικόλαος    
Νταβρής Γεώργιος               
Παραστατίδης Θεόδωρος  
Τατσόπουλος Πέτρος – Γεώργιος
Τζάκρη Θεοδώρα      
Με εκπροσώπους των τραπεζών για την ρευστότητα στο τραπεζικό σύστημα.

Στις 19.00 το απόγευμα έχει προγραμματιστεί η πρώτη συνάντηση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του Αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου με τον νέο υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη και εκπροσώπων των τραπεζών για την ρευστότητα στο τραπεζικό σύστημα. Η συνάντηση γίνεται λίγο πριν από την ψηφοφορία για το νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης του 30% της ΔΕΗ και μια ημέρα πριν από την πρώτη συνάντηση του κ. Χαρδούβελη, ως υπουργού Οικονομικών με την τρόικα.
 
koutipandoras.gr
«Διενέργεια δημοψηφίσματος, για το νομοσχέδιο που αφορά στην πώληση σε ιδιώτες ποσοστού της ΔΕΗ».
 
«Στην Ελλάδα με τα θλιβερά ρεκόρ φτώχειας, περικοπών, ανεργίας, φόρων, χρέους, ύφεσης και διακοπών παροχής ρεύματος το αυτονόητο για την κυβέρνηση θα ήταν να έχει αλλάξει επειγόντως οικονομική στρατηγική και όχι να  επιχειρεί να αναπληρώσει τα κενά της καταστροφικής πολιτικής της, ξεπουλώντας δημόσιους πόρους τεράστιας οικονομικής και εθνικής αξίας και μάλιστα έναντι ευτελούς τιμήματος και άνευ διαλόγου με την κοινωνία.
 
Ο ελληνικός λαός είναι αυτός που πρέπει να αποφασίσει για το αν θέλει να ξεπουληθεί η περιουσία του και όχι μία κυβέρνηση που έχει προ πολλού αποτύχει και γι' αυτό και έχει χάσει το έρεισμα της σ' αυτόν. Αυτό πόσο μάλλον όταν πρόκειται για βασικά για την επιβίωση του, δημόσια αγαθά, όπως η ενέργεια και το νερό.
 
Για το λόγο αυτό, συμπράττω με την πρόταση των Ανεξάρτητων Δημοκρατικών Βουλευτών για τη διενέργεια δημοψηφίσματος, για το νομοσχέδιο που αφορά στην πώληση σε ιδιώτες ποσοστού της ΔΕΗ».
«Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΡΕΜΕΙ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ».
 
Ο Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Βουλευτής Επικρατείας Τέρενς Κουίκ, έκανε την εξής δήλωση σχετικά με τις μεθοδεύσεις της συγκυβέρνησης να αποφύγει το δημοψήφισμα για τη ΔΕΗ:
 
«Σε ένα τόσο μεγάλο και κρίσιμο εθνικό θέμα όπως είναι η ενέργεια και ο ορυκτός πλούτος, η συγκυβέρνηση οφείλει να συγκαλέσει την Ολομέλεια της Βουλής - την οποία τύποις υπογράφει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας - για να συζητηθούν οι προτάσεις για δημοψήφισμα, ειδάλλως θα αποδείξει για μια ακόμη φορά ότι τρέμει να κοιτάξει στα μάτια την ετυμηγορία του ελληνικού λαού».

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot