Ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ Μανώλη Παναγιωτάκη ανακοίνωσε διακανονισμούς των οφειλών προς τη ΔΕΗ
με προκαταβολή 10% μέχρι και σε 36 μηνιαίες δόσεις, για τους οικιακούς καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, που αυξάνονται σε 40 έως 60 για ευάλωτες ομάδες, κλπ, καθώς και ειδικό πρόγραμμα ρύθμισης χρεών για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Πρόκειται, όπως είπε ο κ. Λαφαζάνης, για ένα γενναίο πρόγραμμα διακανονισμών που θα δώσει ανάσα σε χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις που επλήγησαν από την κρίση.
Αναλυτικά, τα μέτρα που ανακοινώθηκαν, προβλέπουν:
- Μέχρι 36 μηνιαίες δόσεις σε συνάρτηση με το ύψος της οφειλής και την κατάσταση του οφειλέτη για το σύνολο των οικιακών καταναλωτών και τις επιχειρήσεις τόσο στη χαμηλή όσο και στη μέση τάση, ενώ για την υψηλή όπου οι καταναλωτές είναι αριθμητικά λίγοι, οι ρυθμίσεις είναι εξατομικευμένες. Σημειώνεται ότι έως τώρα προβλέπονταν 8 δόσεις για τους οικιακούς και 4-6 για τις επιχειρήσεις. Το πλήθος των δόσεων (με ανώτατο όριο πάντα τις 36) θα καθορίζεται από το τοπικό γραφείο της ΔΕΗ ανάλογα με το εισόδημα, το ιστορικό του καταναλωτή, την κατάσταση της επιχείρησης, το ύψος της κατανάλωσης και με γνώμονα η δόση να μην υπερβαίνει περίπου το 30 % του μηνιαίου λογαριασμού, κλπ.
- Μείωση της προκαταβολής στο μισό, 10% αντί για 20%.
- 40 έως 60 δόσεις για ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, όπως δικαιούχοι του κοινωνικού τιμολογίου, άτομα με αναπηρία κλπ, για τους οποίους δεν κόβεται η παροχή της ηλεκτροδότησης.
- Η ρύθμιση είναι έντοκη με το εκάστοτε ισχύον συμβατικό επιτόκιο που τώρα είναι 5,7%.
- Για τις εποχιακές (τουριστικές) επιχειρήσεις προβλέπεται προκαταβολή 20 % και 8 μέχρι 18 δόσεις, με προκαταβολή επίσης 10 %.
- Στη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν και πελάτες που είχαν επιδείξει αντισυμβατική συμπεριφορά (π.χ. παράνομη σύνδεση μετρητή, ρευματοκλοπή), οι οποίοι αποκλείονταν από το προηγούμενο καθεστώς ρυθμίσεων. Στόχος είναι να τους δοθεί η δυνατότητα να κάνουν "νέα αρχή" στις σχέσεις τους με τη ΔΕΗ.
Σημειώνεται ότι στο νέο πρόγραμμα έχουν δυνατότητα να ενταχθούν και οφειλέτες που είχαν διακανονίσει το χρέος τους με βάση το υφιστάμενο πλαίσιο (ξεπερνούν το 1.000.000 οι ρυθμίσεις που έχουν γίνει από το 2011, από τις οποίες οι 280.000 είναι τώρα ενεργές). Προϋπόθεση για την τήρηση των διακανονισμών αποτελεί η εξόφληση των τρεχόντων λογαριασμών.
Οι αιτήσεις για υπαγωγή στη ρύθμιση μπορούν να υποβάλλονται από αύριο (χρειάζεται ο αριθμός της παροχής και το ΑΦΜ) στα τοπικά γραφεία ή τηλεφωνικά στο 11770. Όσοι υποβάλλουν αίτηση τηλεφωνικά, θα λαμβάνουν με κούριερ τα κουπόνια των μηνιαίων δόσεων.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός και Ηλίας Καματερός, το μέλος της Κ.Ε Δημήτρης Κοντός, υπεύθυνος οργανωτικού για την περιοχή του Αιγαίου,
ο Γιάννης Κουλάκης, συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής για τα βόρεια Δωδεκάνησα και μέλη της Οργάνωσης ΣΥΡΙΖΑ Πάτμου, επισκέφτηκαν τους Αρκιούς και συζήτησαν με τους κατοίκους προβλήματα που τους απασχολούν.
Πολλοί κάτοικοι ζήτησαν πληροφορίες για την διαπραγμάτευση, ενώ περιέγραψαν στους βουλευτές και τα στελέχη τις ειδικές αντίξοες συνθήκες της καθημερινότητας τους: Διαμένουν σε μια νησίδα μακριά από κάθε είδους κρατική υπηρεσία και χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Για κάθε συναλλαγή τους με το δημόσιο πρέπει να ταξιδέψουν στην Πάτμο ή την Λέρο ή στην Κω, για πρωτοβάθμια υγειονομική φροντίδα πρέπει να πάνε στο Κέντρο Υγείας της Πάτμου ή της Λέρου. Οι ζωοτροφές για τον χειμώνα θα ταξιδέψουν από την ηπειρωτική χώρα μέχρι το νησί με ανάλογη επιβάρυνση στην τιμή ενώ τόνισαν ότι η παράκτια αλιεία φθίνει από την ένδεια των αλιευμάτων.
Οι ακρίτες των Αρκιών (καμιά σαρανταριά κάτοικοι), δεν είχαν παράλογες απαιτήσεις. Δεν ζήτησαν δημόσιες υπηρεσίες δεν ζήτησαν καν γιατρό. Ζήτησαν όμως από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ το αυτονόητο. Φορολογικές ελαφρύνσεις! Θεωρούν αδιανόητο να πληρώνουν φόρους και ιδιαίτερα να καταβάλλουν ΕΝΦΙΑ για τα σπίτια τους που τα περισσότερα είναι ισόγειες πρόχειρες λιθόκτιστες αγροικίες τις οποίες αδυνατούν ακόμη και να συντηρήσουν. Διαμαρτυρήθηκαν ακόμη για τους λογαριασμούς που τους χρεώνει πλέον η ΔΕΗ και αδυνατούν να πληρώσουν ενώ η εταιρία έχει σε αχρηστία τα φωτοβολταϊκά πάνελς που η ίδια έχει εγκαταστήσει.
Οι βουλευτές και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υποσχέθηκαν σε όσους συνομίλησαν ότι πρωτίστως θα επιμείνουν να αναγνωριστούν από τα υπουργεία και τους κρατικούς φορείς οι ειδικές συνθήκες που βιώνουν οι κάτοικοι των μικρών νησίδων του Αιγαίου από το γεγονός ότι δεν έχουν ισοδύναμες ευκαιρίες για την ικανοποίηση των αναγκών τους με τους μη νησιώτες αλλά και με τους κατοίκους των μεγαλύτερων νησιών. Υιοθέτησαν δε την πρόταση να εισάγουν στα αρμόδια υπουργεία για συζήτηση το θέμα για ενιαίες και μόνιμες φορολογικές ελαφρύνσεις για τους κατοίκους νησίδων από ορισμένο αριθμό κατοίκων και κάτω.
Πάτμος, 22 Ιουνίου 2015
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΜΕΛΩΝ ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΤΜΟΥ
Στο τέλος της εβδομάδας ή, το πολύ, στο τέλος του μήνα, καταρρέει με πάταγο η απάτη της μεταπολίτευσης.
Η αντίληψη, δηλαδή, ότι ένα κράτος δημοσίων υπαλλήλων, συνταξιούχων και καταναλωτών μπορεί να επιβιώσει και να ευημερεί στον σύγχρονο κόσμο. Όμως, παρά την πασιφανή χρεοκοπία του πελατειακού μοντέλου, κανένα από τα κόμματα της Βουλής δεν τολμάει να μιλήσει για την «ταμπακιέρα». Όλα, μηδενός εξαιρουμένου, περιορίζονται σε ανούσιες και ανόσιες, για την κρισιμότητα των στιγμών, ευχές: να βρεθεί μια λύση που ούτε θα μας ξεβολέψει από τα «κεκτημένα», ούτε θα μας
βγάλει από την ευρωπαϊκή οικογένεια. Ε, λοιπόν, τέτοια λύση δεν υπάρχει! Και τα δύο μαζί δεν γίνονται!
Ο φορολογούμενος πληρώνει ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ 1.114.000.000 ευρώ ΜΟΝΟ για την κρατική ενίσχυση των συνταξιούχων ΟΤΕ και ΔΕΗ. Πληρώνει ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ 1.500.000.000 ευρώ ΜΟΝΟ για συντάξεις σε άτομα μικρότερα των 55 ετών. Δεν υπάρχει ούτε ένα επιχείρημα, που να διαθέτει ίχνος λογικής και να εξηγεί για ποιο λόγο οι Δημόσιοι Υπάλληλοι θα πρέπει να συνταξιοδοτούνται νωρίτερα από τους εργαζόμενους στον Ιδιωτικό Τομέα, όπως πρότεινε η ελληνική κυβέρνηση στη περιώνυμη πρόταση των 47 σελίδων στη... θεσμόικα.
Δεν υπάρχει ούτε ένα επιχείρημα που να εξηγεί για ποιο λόγο τα επικουρικά, δηλαδή τα «καθαρόαιμα» συντεχνιακά ταμεία, που στήθηκαν και λειτούργησαν ως κερδοσκοπικές πυραμίδες σε βάρος των μελλοντικών γενεών, θα πρέπει να χρηματοδοτούνται από τον άνεργο που έτυχε να έχει ένα σπίτι στο όνομά του. Δεν υπάρχει ούτε ένα επιχείρημα που να υποχρεώνει τον Ιταλό, τον Σλοβάκο, ή ακόμα τον «πλούσιο» Γερμανό φορολογούμενο, να πληρώνει τις αργομισθίες των πελατών του υπουργού με το 12% .
Κι επειδή δεν υπάρχουν επιχειρήματα, η κυβέρνηση επιστρατεύει έναν χυδαίο, ωμό εκβιασμό: αν δεν μας δανείσετε, θα το κάνουμε Κούγκι και θα σας κάψουμε όλους μαζί
μας! Αυτή η ανήκουστη για ευρωπαϊκό κράτος «θέση», ακόμα κι αν δεν πραγματοποιηθεί, ήδη έχει κάνει παρανάλωμα κάθε σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην Ελλάδα, τους
εταίρους και τον υπόλοιπο κόσμο. Μας έχει καταστήσει περίγελω της οικουμένης, κράτος - τρομοκράτη, που οι υπόλοιποι λαοί αντιμετωπίζουν πότε με συμπόνοια, πότε με ειρωνεία, πότε με περιφρόνηση, πότε με οργή. Ποτέ όμως με σεβασμό.
Έφτασε η ώρα της αλήθειας. Λύση δεν είναι μια συμφωνία με υπερφορολόγηση όσων επιβίωσαν από τη σφαγή του ιδιωτικού τομέα, όπως αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση και ετοιμάζεται να αποφασίσει, με χειρότερους όρους, η σημερινή. Λύση είναι μια συμφωνία με θεραπεία-σοκ του "μεγάλου ασθενή": του ελληνικού κρατικού μηχανισμού. Αυτό όμως θα χτυπήσει τον σκληρό πυρήνα της πελατοκρατίας, κάτι που απέφυγαν να κάνουν οι κυβερνήσεις Παπανδρέου και Σαμαρά, αρνείται να συζητήσει καν η κυβέρνηση Τσίπρα (καθώς έχει μεταστεγάσει στους κόλπους της όλον τον φαύλο πελατειακό μηχανισμό ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ και λαϊκής Δεξιάς), αλλά αποφεύγουν να μνημονεύσουν, έστω, οι ψευδεπίγραφοι νεόκοποι μεταρρυθμιστές του μεταμοντέρνου λαϊκισμού, που επικαλούνται την Ευρώπη, αγνοώντας τις αρχές της.
Ποιος τολμάει να πει δημόσια, ότι μεταρρύθμιση σημαίνει:
- άνοιγμα της αγοράς με κατάργηση των κλειστών ή προστατευμένων επαγγελμάτων που θα φέρει χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή, αλλά θα αφαιρέσει προσοδοθηρικά έσοδα από ισχυρές συντεχνίες
- κλείσιμο των αντιπαραγωγικών δομών του Δημοσίου με απόλυση των αργόμισθων «εργαζόμενων»
- εκσυγχρονισμό των παραγωγικών δομών του με μοναδικό κριτήριο τη σχέση κόστους / αποτελέσματος, που θα οδηγήσει σε απόλυση χιλιάδων ανειδίκευτων σφραγιδοκρατόρων αλλά και σε πρόσληψη ατόμων υψηλής εξειδίκευσης όπως π.χ. επιστημόνων πληροφορικής (που ετοιμάζονται να μεταναστεύσουν, αν δεν το έχουν κάνει ήδη...)
- απλοποίηση της νομοθεσίας και των φορολογικών διατάξεων, που θα αφήσει χωρίς «επαγγελματική ύλη» χιλιάδες δικηγόρους, συμβολαιογράφους, φοροτεχνικούς, κ.λπ. οι οποίοι θα χρειαστεί να αλλάξουν επάγγελμα
-αλλαγή του συστήματος αδειοδοτήσεων που θα αφήσει χωρίς μίζα εκατοντάδες χιλιάδες τρωκτικά του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα
- αλλαγή στη νομοθεσία για την λειτουργία των κομμάτων που θα περικόψει δραστικά τη χρηματοδότησή τους και θα δημιουργήσει πρόβλημα επιβίωσης στα πάλαι ποτέ κόμματα εξουσίας με τα υπέρογκα χρέη
- αλλαγή στο θεσμικό μας πλαίσιο και στον εκλογικό νόμο που θα απαγορεύσει σε μειοψηφικά κόμματα (που απέρριψαν οι δύο στους τρεις ψηφοφόρους) να επικαλούνται
την «εντολή του ελληνικού λαού» και να ετοιμάζονται να μας τσακίσουν στα βράχια...
Αυτά, και πολλά άλλα, που δεν επαρκεί ο χώρος να αναφερθούν εδώ, δυσάρεστα για τους κομματικούς στρατούς, είναι πραγματικές μεταρρυθμίσεις. Δεν έγιναν ποτέ γιατί απειλούν τον κρατισμό, με όλες του τις κοινοβουλευτικές εκδοχές. Όμως τα ψέματα τελείωσαν. Το πάρτυ με τα δανεικά ήταν ως εδώ. Αυτό το καλοκαίρι θα είναι το πιο καυτό της νεώτερης ιστορίας μας. Κανονικό καμίνι, από το οποίο ελπίζουμε να χυτευθεί το καθαρό και ευγενές μέταλλο της νέας Ελλάδας, της Ελλάδας που θα είναι περήφανη για τα δικά της επιτεύγματα, με τις δικές της δυνάμεις.
Ως και 36 μηνιαίες ένοτκες δόσεις, που μπορεί να φθάσουν ακόμα και στις 60 για ορισμένες κατηγορίες καταναλωτών, δίνει από σήμερα η ΔΕΗ στους πελάτες της (πάνω από 500.000 νοικοκυριά και δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις) για να πληρώσουν ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς, ανακοίνωσαν χθες σε συνέντευξη Tύπου ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Λαφαζάνης και ο επικεφαλής της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης.
Ταυτόχρονα, μειώνεται στο 10% από 20% η προκαταβολή επί της συνολικής οφειλής για την ένταξη στη ρύθμιση. Δικαίωμα ένταξης έχουν και όσοι είχαν υπαχθεί σε προηγούμενες ρυθμίσεις. Προϋπόθεση παραμένει η εξόφληση του τρέχοντος λογαριασμού.
Πρόκειται για τον νέο Κανονισμό Διακανονισμών της ΔΕΗ, που εγκρίθηκε χθες ομόφωνα από το διοικητικό συμβούλιο. Στόχος είναι να ανασχεθεί η αυξητική τάση των οφειλών, που αγγίζουν το 1,9 δισ. ευρώ και σε δεύτερο στάδιο, π.χ. σε ένα τρίμηνο, να αρχίσει να εμφανίζεται κάποια μείωση.
Από το σύνολο, οφειλές 1,2 δισ. ευρώ προέρχονται από τη Χαμηλή Τάση, 50 - 50 νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Περίπου 200 εκατ. ευρώ είναι οι οφειλές του Δημοσίου, γύρω στα 280 εκατ. ευρώ οι οφειλές των βιομηχανιών στην Υψηλή Τάση και το υπόλοιπο αφορά στη Μέση Τάση. Από το 1 εκατ. διακανονισμούς της παλαιάς ρύθμισης το 50% δεν τηρήθηκε. Ως ενεργοί, εξυπηρετούμενοι και μη, θεωρούνται 280.000 διακανονισμοί. «Είναι ένα γενναίο σχέδιο... που δίνει ανάσα στα φτωχά νοικοκυριά και ώθηση στην επιχειρηματικότητα», δήλωσε ο κ. Λαφαζάνης.
Οι 36 δόσεις αφορούν σε όλους τους καταναλωτές της Χ.Τ. (νοικοκυριά, επαγγελματίες, βιοτεχνίες, βιομηχανίες) και της Μ.Τ. (μεγάλες επιχειρήσεις και βιομηχανίες) πλην των εποχιακών και έρχεται σε αντικατάσταση της ισχύουσας ρύθμισης, με τις 8 δόσεις μεσοσταθμικά για τους οικιακούς και τις μικρές επιχειρήσεις, και 4 ως 6 δόσεις για μεσαίες και μεγάλες. Ειδικά για τους ευάλωτους καταναλωτές, όπως είναι οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, τα άτομα με αναπηρία κ.λπ., οι δόσεις μπορεί να φθάσουν ως και τις 60 από 40 σήμερα.
Βασική διαφορά με το προηγούμενο πρόγραμμα είναι ότι ο αριθμός των δόσεων θα αποφασίζεται σε συνεννόηση του οφειλέτη με τα κατά τόπους γραφεία της ΔΕΗ, με κριτήρια όπως η οικονομική κατάσταση του καταναλωτή. Το προφίλ του πελάτη θα διασταυρώνεται μέσω του νέου ηλεκτρονικού συστήματος SAP. Για τις τουριστικές επιχειρήσεις που λειτουργούν εποχιακά, Απρίλιο - Οκτώβριο, προβλέπεται προκαταβολή από 10% και εξόφληση σε 8 ως 18 δόσεις.
Για την ένταξη στη ρύθμιση απαιτείται ο ΑΦΜ και ο Αριθμός Παροχής στον λογαριασμό της ΔΕΗ, ενώ προβλέπεται και τηλεφωνική εξυπηρέτηση στο 11770.
Η κατηγοριοποίηση των πελατών ανάλογα με τη συνέπειά τους στις πληρωμές, όπως προβλεπόταν στο προηγούμενο πρόγραμμα, καταργείται και ενοποιείται σε μία κατηγορία των 36 δόσεων, ενώ δίνεται ευκαιρία για μία «νέα αρχή», όπως υπογράμμισε ο κ. Παναγιωτάκης, με μικρότερη προκαταβολή και περισσότερες δόσεις σε πελάτες που έχουν επιδείξει μη ορθή συμβατικά συμπεριφορά (ρευματοκλοπή κ.λπ.). Ωστόσο, σε περίπτωση συστηματικού «μπαταχτσή», με βάση την κατανάλωση ρεύματος, τα τετραγωνικά του σπιτιού του και το εισόδημα, η παροχή θα αποκόπτεται.
Ο κ. Παναγιωτάκης δήλωσε ακόμα ότι σκοπεύει να ζητήσει από τη ΡΑΕ τη θέσπιση κανονισμού που δεν θα επιτρέπει την αλλαγή παρόχου αν προηγουμένως ο πελάτης δεν έχει εξοφλήσει τις οφειλές του, ενώ με επιστολή προς τις ανταγωνιστικές εταιρείες θα ζητήσει τη σύναψη συμφωνίας κυρίων για το θέμα.
Η λεία των δύο ένοπλων ληστών προσεγγίζει τις 95.000 ευρώ. Οι έρευνες της Ασφάλειας Βέροιας είναι σε εξέλιξη, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν εντοπίσει τα ίχνη των δραστών.
Η ληστεία συνέβη λίγο πριν από τις 14.30 μετά το μεσημέρι, έξω από το κεντρικό κατάστημα της Επιχείρησης επί της οδού Σταδίου, όπου οι δράστες είχαν στήσει καρτέρι στους δύο "σεκιουριτάδες", που αποτελούσαν τα μέλη της χρηματαποστολής.
Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία της αστυνομικής έρευνας, οι δύο υπάλληλοι έφτασαν στα γραφεία της ΔΕΗ με θωρακισμένο όχημα, από το οποίο κατέβηκε ένας εξ αυτών, ενώ ο δεύτερος τον περίμενε μέσα στο αυτοκίνητο. Καθώς ο πρώτος υπάλληλος κατευθυνόταν προς το θωρακισμένο αυτοκίνητο, κρατώντας το κουτί με τις εισπράξεις ανά χείρας, τον πλησίασαν οι κουκουλοφόροι και με την απειλή πιστολιού τού άρπαξαν τα χρήματα.
Αμέσως σήμανε συναγερμός στην ΕΛ.ΑΣ. ενώ στο σημείο έφτασαν ισχυρές δυνάμεις της που εξαπέλυσαν ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό των δραστών. Λίγες ώρες αργότερα εντοπίστηκε το μηχανάκι, στην αγροτική περιοχή Λιανοβρόχι, έξω από τη Βέροια. Στο ίδιο σημείο βρέθηκε και το κουτί μεταφοράς των χρημάτων που ήταν άδειο.
Όπως κατέθεσαν οι υπάλληλοι της ιδιωτικής εταιρίας σεκιούριτι, τα χρήματα ήταν παγιδευμένα με μηχανισμό προστασίας (σ.σ. χρωμοπαγίδα), που όμως -κατά τους ίδιους- δεν λειτούργησε.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ