Οι φορολογούμενοι για να μη χάσουν τη ρύθμιση των 100 δόσεων θα πρέπει να εξοφλούν ή να εντάσσουν στην πάγια ρύθμιση των 12 ή 24 δόσεων τις νέες οφειλές τους

Αυστηρότερη γίνεται η ρύθμιση για τις 100 δόσεις αφού από τη 1η Ιουλίου, τίθενται σε εφαρμογή οι αυστηρότεροι όροι για τη ρύθμιση των 100 δόσεων και είναι εκατοντάδες χιλιάδες εκείνοι που κινδυνεύουν να χάσουν το δικαίωμα στη ρύθμιση και να αναγκαστούν να πληρώνουν μεγαλύτερες δόσεις ανά μήνα. Με τον Ιούλιο να φέρνει και την πρώτη δόση στην εφορία για τα εισοδήματα του 2015, αλλά και τον ΕΝΦΙΑ θα είναι χιλιάδες οι πολίτες που θα βρεθούν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, καθώς θα αυξηθούν κατακόρυφα οι υποχρεώσεις τους.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Εθνος», οι φορολογούμενοι πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή καθώς για να μη χάσουν τη ρύθμιση των 100 δόσεων θα πρέπει να εξοφλήσουν άμεσα τις νέες οφειλές τους, εντός μάλιστα μόλις 15 ημερών.

Σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθούν εκτός ρύθμισης. Για να μην χάσουν λοιπόν την ευνοϊκή ρύθμιση που τους δίνει τη δυνατότητα για μικρή δόση οι φορολογούμενοι θα πρέπει είτε να βρουν τα χρήματα είτε να εντάξουν τους νέους φόρους στη ρύθμιση των 12 ή των 24 δόσεων.

Για να πετύχουν τις νέες δόσεις για τα νέα χρέη οι πολίτες πρέπει να πάνε στην αρμόδια ΔΟΥ και να καταθέσουν τα σχετικά έγγραφα ώστε να υπαχθούν στην λεγόμενη πάγια ρύθμιση των οφειλών τους. Η πάγια ρύθμιση ισχύει για όλα τα χρέη που δημιουργήθηκαν από 15 Δεκεμβρίου του 2015 και ύστερα και αυτά δεν έχουν ενταχθεί σε κάποια ρύθμιση. Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή καθώς στις 16 Αυγούστου οποιαδήποτε νέα οφειλή λόγο χρεωστικού εκκαθαριστικού που δεν έχει πληρωθεί σας βγάζει από τη ρύθμιση των 100 δόσεων, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στα τέλη του Σεπτεμβρίου με τη δόση για τον ΕΝΦΙΑ. Επίσης από την 1η Ιουλίου η ΔΕΗ θέτει σε ισχύ την έκπτωση 15% στα τιμολόγια ρεύματος για καταναλώσεις που θα πραγματοποιηθούν από τότε και εφεξής.

Προϋπόθεση είναι οι πελάτες της να είναι συνεπείς στην πληρωμή των λογαριασμών τους (έως και την ημερομηνία λήξης). Η έκπτωση του 15% αφορά πέντε εκατομμύρια καταναλωτές που εξοφλούν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς, ενώ είναι ανοιχτή και στους υπόλοιπους 2,1 εκατομμύρια που έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη, οι οποίοι μπορούν, επίσης, να επωφεληθούν, εφόσον ρυθμίσουν τις οφειλές τους. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είναι 380 εκατ. ευρώ από μεγάλες επιχειρήσεις (υψηλή τάση), 260 εκατ. από το Δημόσιο και 1,85 δισ. από μικρές, μεσαίες επιχειρήσεις και νοικοκυριά (χαμηλή και μέση τάση).

Δηλαδή, προσεγγίζουν τα 2,5 δισ. ευρώ συνολικά. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, περίπου 1,3 εκατ. καταναλωτές οφείλουν μέχρι 500 ευρώ (συνολικά 150 εκατ.), άλλες 280.000 οφείλουν από 500-1.000 ευρώ (άλλα 150 εκατ.), ενώ, μέχρι στιγμής έχουν διακανονισθεί χρέη ύψους 575 εκατ. ευρώ από 180.000 καταναλωτές. Σημειώνεται ότι η ρύθμιση με ευνοϊκούς όρους, χωρίς προκαταβολή, λήγει στις 31 Ιουλίου και, αυτήν τη στιγμή, δεν τίθεται θέμα παράτασης.
www.dikaiologitika.gr

Με αφορμή μια επιστολή που μας κοινοποιήθηκε  από το σωματείο εργαζομένων της ΤΔΕ-ΕΤΕ ΔΕΗ ΒΣ Δωδ/σου για την οριακή κατάσταση λειτουργίας που βρίσκονται οι σταθμοί παραγωγής σε Κάλυμνο, Κω, Αστυπαλιά και Πάτμο, τις επικίνδυνες συνθήκες εργασίας των εργαζομένων σε αυτούς, οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής

Η κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η ΔΕΗ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που εφαρμόζεται χρόνια τώρα  για την ενέργεια στην χώρα μας

Η ΔΕΗ σήμερα θα μπορούσε να παράξει και να ηλεκτροδοτήσει φτηνά και με ασφάλεια όλες τις περιοχές .

Θα μπορούσε να σχεδιάσει και να εκτελέσει έργα που θα βελτίωναν την ζωή των λαϊκών στρωμάτων και θα προωθούσαν την πρόοδο και την τεχνολογία.

Αντ'αυτού  η ΔΕΗ σπασμένη πλέον σε ΜΙΚΡΗ ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ  υπακούει στην ευρωπαϊκή οδηγία  διαμελισμού της ,που η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υποστηρίζει και εφαρμόζει και έτσι την ιδιωτικοποιεί πλήρως.

Το τίμημα ήδη πληρώνεται από τους εργαζόμενους στον χώρο με μείωση προσωπικού και μισθών,εργολαβίες, αλλά και έξω από αυτόν που σήμερα περιορίζουν την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος ενώ οι οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών εξαιτίας της υψηλής τιμολόγησης παροχής έχουν πιάσει κόκκινο.

Θα περίμενε κανείς από μια αριστερή κυβέρνηση ,όπως η ίδια υποστηρίζει, να εφαρμόσει μια πολιτική που θα προστατεύει τα λαϊκά νοικοκυριά από το ακριβό κόστος του ρεύματος,θα προσλάβει όσους χρειάζονται σε αυτόν τον στρατηγικής σημασίας χώρο, θα σχεδιάσει έργα παραγωγής και συντήρησης  του δικτύου .

Οι νόμοι όμως της καπιταλιστικής αγοράς που εκσυγχρονίζονται και εμπλουτίζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους μηχανισμούς δεν επιτρέπουν τέτοιες  πολιτικές με  σημάδια φιλολαϊκής πολιτικής.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζοντας ,αφού είναι κυβέρνηση διαχείρισης αυτών των νόμων, στον δρόμο των προηγούμενων και  σχεδιάζει - προς το παρόν -  την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ και στη συνέχεια  θα προκηρύξει  το διαγωνισμό δια μέσου του ΔΣ  της ΔΕΗ  για την εκχώρηση του 20% του ΑΔΜΗΕ σε «στρατηγικό επενδυτή».

Αναμορφώνει  τα τιμολόγια της ΔΕΗ για τους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές,πάγια απαίτηση τους,  με κατεύθυνση τη μείωση του λεγόμενου «ενεργειακού κόστους»

Η κυβέρνηση της... «αριστεράς» πέρα από την αύξηση του ΦΠΑ στο ρεύμα , συμφώνησε και στη μείωση των μεριδίων της ΔΕΗ μέσω δημοπρασιών ηλεκτρικού ρεύματος (άλλη μορφή ιδιωτικοποίησης). Δηλαδή το ρεύμα που παράγει η ΔΕΗ θα το πουλά σε τιμές κόστους σε ιδιώτες προμηθευτές και αυτοί θα το μεταπωλούν στη συνέχεια σε πρώην πελάτες της ΔΕΗ (θα τους δώσει και μεγάλο τμήμα του πελατολογίου της), απολαμβάνοντας τεράστια ποσοστά κέρδους .

Έχει ιδιαίτερη σημασία,προκειμένου οι εργαζόμενοι να βγάλουν και τα σωστά συμπεράσματα, ότι οι κυβερνήσεις πορεύτηκαν μαζί  με τις εργοδοτικές-κυβερνητικές  συνδικαλιστικές ηγεσίες του κλάδου που το '99 ξεπούλησαν το ασφαλιστικό τους ταμείο,που παρουσίασαν την μετοχοποίηση της ΔΕΗ “επί γης” παράδεισο,που αποφάσισαν σε συνέδριο τον διαμελισμό της ΔΕΗ σε θυγατρικές και που συνεχίζουν να προκαλούν τους εργαζόμενους του κλάδου καλώντας  ταγμένους κυβερνητικούς υπάλληλους και νυν ντίλερ ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιριών στα συνέδριά τους.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι περισσότεροι από τους αποδέκτες  της επιστολής των εργαζομένων της ΤΔΕ-ΕΤΕ ΔΕΗ δεν πρόκειται να ιδρώσουν και πολύ.

Εκείνοι που πρέπει να ενημερωθούν και να αντιδράσουν οργανωμένα και συλλογικά είναι οι εργαζόμενοι και οι οικογένειές τους.

Μοναδική διέξοδος που να υπηρετεί πραγματικά τα συμφέροντα τους, αποτελεί η πρόταση για δημιουργία ενός ενιαίου κρατικού φορέα ενέργειας που θα εντάσσει και ο τομέας της ηλεκτρικής ενέργειας ,θα είναι κοινωνική ιδιοκτησία και με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο θα εξασφαλίζει και θέσεις εργασίας με πλήρη εργασιακά-ασφαλιστικά-μισθολογικά δικαιώματα και φτηνό ρεύμα για τα εργατικά-λαϊκά νοικοκυριά και επάρκεια της χώρας σε ενεργειακές πηγές.   

Κατηγορηματικά αντίθετος στην πώληση μονάδων της ΔΕΗ ώστε να ανοίξει ο ανταγωνισμός εμφανίστηκε την Τρίτη ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης, τονίζοντας ότι βρίσκεται σε αναντιστοιχία με το νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση.

Όσον αφορά την μεταβίβαση ποσοστού των καταναλωτών σε ιδιώτες ο κ. Παναγιωτάκης υποστήριξε ότι θα γίνει με όρους που θα διαμορφώσει η ΔΕΗ ώστε να μην της φύγουν οι καλοί πελάτες της.
Ο πρόεδρος της ΔΕΗ ανακοίνωσε επισήμως και τη μείωση κατά 15% σε όλα τα τιμολόγια ρεύματος των οικιακών και επαγγελματικών πελατών της, και κάλεσε και τους 2.100.000 καταναλωτές που δεν πληρώνουν στην ώρα τους τους λογαριασμούς να προχωρήσουν σε ρύθμιση ώστε να μπορέσουν να επωφεληθούν της έκπτωσης.
Οι ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγοί από την πλευρά τους που έχουν κερδίσει μερίδιο της τάξης του 9% από την ΔΕΗ , αναμένεται να απαντήσουν με υψηλότερες εκπτώσεις για οικιακούς και επαγγελματικούς καταναλωτές ,αφού τους δίνεται περιθώριο να μειώσουν ακόμα περισσότερο τις τιμές μετά την κατάργηση του ΕΦΚ από την παραγωγή των εργοστασίων με φυσικό αέριο.

Εκρηκτικό είναι το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ. Μέσα σε ένα τρίμηνο οι απλήρωτοι λογαριασμοί αυξήθηκαν κατά 4οο εκατ. ευρώ φθάνοντας συνολικά στα 2,7 δισ. ευρώ.

Η ΔΕΗ επιχειρεί μέσα σε ένα πρόγραμμα ευέλικτων διακανονισμών με πολλές δόσεις και χωρίς προκαταβολή να βελτιώσει τη ρευστότητά της καθώς έχει φτάσει στο κόκκινο.

Μέχρι στιγμής ένας αριθμός 145.000 πελατών της ΔΕΗ έχει μπει σε καθεστώς διακανονισμών για συνολικές οφειλές περίπου 430 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικότερα τη δυστοκία των καταναλωτών να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις αντανακλά η διόγκωση των ληξιπροθέσμων οφειλών της ΔΕΗ από απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος από τα 2,3 δισ. ευρώ στο τέλος του 2015 στα 2,7 δισ. το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με την Καθημερινή.

Οι νέοι φόροι θα επιβαρύνουν περισσότερο τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς που μέσα στην κρίση υποχρεώθηκαν να βάζουν προτεραιότητες στην αποπληρωμή των υποχρεώσεων τους. Στελέχη του Οργανισμού αναγνωρίζουν το γεγονός ωστόσο οι λογαριασμοί συσσωρεύονται και φουσκώνουν.
Αυξάνονται δε περαιτέρω από τα διάφορα τέλη υπέρ τρίτων και άλλες χρεώσεις που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 1/3 του συνολικού ποσού με αποτέλεσμα η αποπληρωμή να γίνεται ακόμη δυσκολότερη ακόμη και με ρυθμίσεις αφού στην πορεία διαπιστώνεται πως δεν μπορούν να ανταποκριθούν.
Η πίεση στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών φαίνεται και από τη σημαντικότατη υποχώρηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας το πρώτο τρίμηνο του έτους στη χαμηλή τάση μέσω της οποίας ηλεκτροδοτούνται τα νοικοκυριά και οι μικρές επιχειρήσεις σε ποσοστό 15,28%.

Το μεγαλύτερο ποσοστό άλλωστε των ληξιπρόθεσμων οφειλών προέρχεται από τη χαμηλή τάση. Μόνο οι επισφάλειες από πελάτες χαμηλής και μεσαίας τάσης το 2015 σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔΕΗ αυξήθηκαν κατά 472 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 781 εκατ. ευρώ έναντι 309 εκατ. ευρώ το 2014.

Στους κακοπληρωτές ανήκει και το ελληνικό δημόσιο με συνολικές οφειλές από απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος ύψους 261 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 100 εκατ. ευρώ της κεντρικής κυβέρνησης και τα 161 εκατ. του ευρύτερου δημόσιου τομέα.


newsbomb.gr

Στη μείωση κατά 10% των τιμολογίων της προς τους συνεπείς οικιακούς καταναλωτές προχωρά η ΔΕΗ.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ από πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ΔΕΗ έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε μια πιο «επιθετική» πολιτική υπέρ των καταναλωτών της μετά και την πολύ καλή ανταπόκριση που είχε το μέτρο της υπαγωγής σε ρύθμιση των ανεξόφλητων λογαριασμών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στη ρύθμιση για την τακτοποίηση ανεξόφλητων λογαριασμών έχουν υπαχθεί 450.000 καταναλωτές, εκ των οποίων το 85% είναι νέοι.

Η απόδοση της παραπάνω ρύθμισης, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση με την οποία καταργείται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στους ηλεκτροπαραγωγούς, επιτρέπει στη ΔΕΗ να έχει μια πιο επιθετική πολιτική υπέρ των καταναλωτών της, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι πηγές του ΥΠΕΝ.

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot