×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 575

Αποφασισμένη να εξαντλήσει το νομικό οπλοστάσιο η κυβέρνηση

Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση για την μικρή ΔΕΗ με τον Αλέξη Τσίπρα να πολώνει το κλίμα με την πρότασή του για δημοψήφισμα ενώ από την άλλη η κυβέρνηση διαρρέει πως ο πρωθυπουργός είναι αποφασισμένος να εξαντλήσει κάθε νομικό οπλοστάσιο προκειμένου να περάσει το νομοσχέδιο.

Όπως αναφέρει το protothema.gr o πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς από το Στρασβούργο έβαλε το πλαίσιο από την πλευρά της κυβέρνησης λέγοντας ότι “δεν θα επιτρέψω σε φανατικούς λαϊκιστές να εμποδίσουν την πρόοδο.

Η πρόοδος περνά μέσα από τις ιδιωτικοποιήσεις”. Εκτός από την πρόοδο όμως μέσα από την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και τα υπόλοιπα 11 προαπαιτούμενα περνά και η μεγάλη αξιολόγηση της Τρόικας που θα αρχίσει τον Σεπτέμβριο και χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα κρίσιμη καθώς συναρτάται με την έναρξη της συζήτησης για την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Μέσα από την αντιπαράθεση για την ΔΕΗ ο κ. Σαμαράς θα προβάλλει “ως ο πρωθυπουργός που προωθεί με αποφασιστικότητα της μεταρρυθμίσεις που είναι απαραίτητες για την χώρα έναντι της αντιπολίτευσης και των συνδικαλιστών που εκφράζουν συντεχνιακά συμφέροντα και μένουν κολλημένοι στο χθες”.

Στο πλαίσιο αυτό το Μέγαρο Μαξίμου παρακολουθεί τις ενέργειες της αντιπολίτευσης και των απεργών και δηλώνει αποφασισμένο να χρησιμοποιήσει όλο το οπλοστάσιο που του παρέχει το νομικό πλαίσιο προκειμένου να αποτρέψει διακοπές ρεύματος και κυρίως γενικευμένο μπλακ άουτ. Εάν οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ που ξεκίνησαν τις απεργίες προχωρήσουν σε καταλήψεις των κέντρων παραγωγής και διανομής θα υπάρξει επέμβαση εισαγγελέων και αστυνομικών δυνάμεων. Η διοίκηση της ΔΕΗ έχει διαβεβαιώσει το Μέγαρο Μαξίμου ότι μπορεί να αντιμετωπίσει τις ανάγκες ηλεκτροδότησης. Εάν όμως αυτό δεν γίνει τότε η κυβέρνηση όπως έχει αναγγείλει θα καταφύγει στην πολιτική επιστράτευση των απεργών.

Πηγή: parapolitika.gr
Προγράμματα κυλιόμενων περικοπών στην ηλεκτροδότηση ανά περιοχή καταρτίζουν η ΔΕΗ και ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής, ενόψει των απεργιακών κινητοποιήσεων της ΓΕΝΟΠ που θα ξεκινήσουν από τα ξημερώματα της Πέμπτης, προκειμένου πιθανή απώλεια ισχύος από τις μονάδες του Βορρά να μην προκαλέσει κατάρρευση του συστήματος ηλεκτροδότησης της χώρας.
 
Η εφαρμογή των προγραμμάτων και η διάρκεια των περικοπών θα εξαρτηθεί αφενός από το μέγεθος της ισχύος που θα λείπει από το σύστημα και αφετέρου από το ύψος της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Οι πιο «δύσκολες» ώρες δεν είναι πλέον οι μεσημεριανές (καθώς τα φωτοβολταϊκά που έχουν εγκατασταθεί τα τελευταία χρόνια έχουν τη μέγιστη απόδοση τις ώρες που η κατανάλωση κορυφώνεται λόγω ζέστης και χρήσης των κλιματιστικών), αλλά οι βραδινές οπότε η χρήση του κλιματισμού είναι επίσης αυξημένη, χωρίς να υπάρχει η παραγωγή των φωτοβολταϊκών. Το μέγιστο της ζήτησης αυτήν την περίοδο κυμαίνεται στα 7000-7500 μεγαβάτ μεταξύ 8 και 10 το βράδυ. Οι εφεδρείες του συστήματος πέρα από τις μονάδες της ΔΕΗ περιλαμβάνουν εισαγωγές καθώς και τις μονάδες των ιδιωτών ηλεκτροπαραγωγών, συνολικής ισχύος περί τα 2.500 μεγαβάτ.
 
Πληροφορίες από τη ΓΕΝΟΠ αναφέρουν ότι θα γίνει προσπάθεια να τεθούν εκτός λειτουργίας το σύνολο των μονάδων του Βορρά (Πτολεμαίδα, Αγ. Δημήτριος, Φλώρινα), κάτι που θα προκαλέσει άμεσα σοβαρά προβλήματα στην ηλεκτροδότηση της χώρας. Στην προσπάθεια αυτή κατά τις ίδιες πληροφορίες οι συνδικαλιστές επιζητούν τη συνεργασία τοπικών φορέων και της αυτοδιοίκησης που επίσης έχουν ταχθεί κατά της «μικρής ΔΕΗ».
 
Υπάρχουν ωστόσο και εισηγήσεις από συνδικαλιστές για μικρότερου εύρους κινητοποίηση «ώστε να μην δοθεί αφορμή για επιστράτευση από την έναρξη της απεργίας» όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά και κλιμάκωση στη συνέχεια.
 
Η ΓΕΝΟΠ έχει προκηρύξει 48ωρες κυλιόμενες απεργίες κατά του νομοσχεδίου για τη «μικρή ΔΕΗ» ενώ προγραμματίζει επίσης συλλαλητήριο μεθαύριο Πέμπτη 3 Ιουλίου στις 7 μμ έξω από τα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ στην οδό Χαλκοκονδύλη. Η Ομοσπονδία ζητά απόσυρση του νομοσχεδίου και διενέργεια δημοψηφίσματος για την αποκρατικοποίηση της επιχείρησης.
 
Η ΓΕΝΟΠ δημοσιοποίησε απόψε επιστολές του μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης Παύλου προς τον πρωθυπουργό, που ζητά διάλογο για την υπόθεση της ΔΕΗ και του μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Θεοκλήτου προς τους αρμόδιους υπουργούς, που θέτει ερωτήματα για το τίμημα της πώλησης, την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
 
imerisia.gr
Αλλά και συγκρατημένη αισιοδοξία από κυβερνητικής πλευράς.
 
Προβληματισμός επικρατεί στο Μαξίμου για τη στάση των συνδικαλιστών της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ που ξεκινούν επαναλαμβανόμενες 48ωρες κινητοποιήσεις. Η γενική αίσθηση που υπάρχει είναι ότι ναι μεν θα αρχίσουν να τραβάνε τα σχοινιά όμως την επίμαχη ώρα θα υπαναχωρήσουν.
«Αντιλαμβάνονται πλήρως την κρισιμότητα της περιόδου. Κανείς δεν θέλει το κακό της χώρας. Έγιναν αρκετές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο της ιδιωτικοποίησης χωρίς να αλλάζει η ουσία κι ως εκ τούτου δεν έχουν τόπο οι ακραίες συμπεριφορές» επεσήμανε κυβερνητική πηγή.
 
parapolitika.gr
Φουρτούνες στους πολίτες και στις επιχειρήσεις των νησιών θα επιφέρει η πώληση τμήματος της ΔΕΗ, γνωστό πλέον ως «μικρή ΔΕΗ», στο οποίο θα περιλαμβάνονται μονάδες χαμηλού κόστους παραγωγής, γεγονός που θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση του ρεύματος στα νησιά, όπου το κόστος παραγωγής από πετρέλαιο είναι πολλαπλάσιο, εκτιμά ο Συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Νότιας Δωδεκανήσου Νεκτάριος Σαντορινιός σε άρθρο του που δημοσιεύτηκε στο φύλλο του Σαββάτου της «Εφημερίδας των Συντακτών».
 
Ο κ. Σαντορινιός τονίζει ότι στην Κω και στη Ρόδο το κόστος παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος είναι πενταπλάσιο από την τιμή πώλησης και αν η ΔΕΗ πωληθεί προβλέπεται μεγάλη αύξηση που θα πλήξει την τοπική οικονομία. Όσον αφορά στο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει την αντίθεση του κόμματός του στην ιδιωτικοποίηση στρατηγικών τομέων της οικονομίας με κοινωνικό χαρακτήρα, όπως είναι το ηλεκτρικό ρεύμα και το νερό.

dhras.gr
Ιδιοκτήτης ενός εξοχικού που σήμερα πληρώνει 60 ευρώ το τετράμηνο θα δει αυξημένο τον λογαριασμό του κατά 6 με 7 ευρώ.
 
Αυξήσεις μέχρι 11% έρχονται στους λογαριασμούς ρεύματος για καταναλωτές με εξοχικές και δευτερεύουσες κατοικίες που ανήκουν στη χαμηλή κατηγορία έως 800 κιλοβατώρες/τετράμηνο.   
 
Όπως αναφέρουν τα Νέα, από την επόμενη εβδομάδα καταργείται η χαμηλή κατηγορία και ενοποιείται με  την αμέσως επόμενη, από 801-2.000 κιλοβατώρες. Ετσι δημιουργείται μια νέα κατηγορία από 0-2.000 κιλοβατώρες και πλέον μπαίνουν αυξήσεις στα τιμολόγια για τα εξοχικά, τα σπίτια στο χωριό και τα σπίτια με χαμηλή κατανάλωση.
 
Οι φτωχοί άνθρωποι που δεν καταναλώνουν πολύ θα μπορέσουν να σωθούν μόνο χάρη στο κοινωνικό τιμολόγιο το οποίο δεν καταργείται.
 
Οι αυξήσεις θα αρχίσουν να μετρούν από την 1η Ιουλίου και κάπως έτσι ένας ιδιοκτήτης ενός εξοχικού που σήμερα πληρώνει 60 ευρώ το τετράμηνο θα δεί αυξημένο τον λογαριασμό του κατά 6 με 7 ευρώ.
 
Αντίστοιχα για άλλο εξοχικό με ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση κοντά στις 400 κιλοβατώρες ο ιδιοκτήτης θα κληθεί να πληρώσει αντί των 30 ευρώ που είναι σήμερα έναν λογαριασμό 34 με 35 ευρώ.
 
Το ΥΠΕΚΑ επικαλείται για αυτές τις αυξήσεις μνημονιακή υποχρέωση της χώρας και το γεγονός ότι οι κάτοχοι εξοχικών απολαμβάνουν τα ίδια προνόμια με τα φτωχά νοικοκυριά.   
 
Πηγή: newmoney.gr

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot