Στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Εκδηλώσεων των Θερινών Ιπποκρατείων 2016, το Λύκειο Ελληνίδων παράρτημα Κω με την υποστήριξη του ΔΟΠΑΒΣ, αναβίωσε «το έθιμο του Φανού και του Κλήδονα», σήμερα το βράδυ στις 20:30 στην κατάμεστη πλατεία Ελευθερίας.
Αρκετά χρόνια το έθιμο καλά κρατεί και συγκεντρώνει πάντα το ενδιαφέρον των ντόπιων αλλά και των επισκεπτών, αφού εκτός από την πόλη πραγματοποιείτε και στα χωριά με την συνεργασία των πολιτιστικών συλλόγων. Το Λύκειο Ελληνίδων πάντα συμμετέχει σε εκδηλώσεις και αναβιώνει αρκετά από τα ήθη και έθιμα του τόπου μας διδάσκοντας στα παιδιά εκτός από τους παραδοσιακούς χορούς στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας.
Από πολύ νωρίς έφτασαν στο σπίτι με τις φορεσιές του Λυκείου περισσότερα από 100 παιδιά για να ξεκινήσουν οι προετοιμασίες με τα στεφάνια τις πέτρες και τις στάμνες που κρατούσαν οι νεαρές κοπέλες για την αναβίωση του εθίμου. Η πρόεδρος κα. Αργυρώ Κατσίλη παρουσίασε το πρόγραμμα της εκδήλωσης και εξήγησε την διαδικασία της αναπαράστασης του εθίμου, ενώ ταυτόχρονα άναψε η φωτιά με τα δεκάδες στεφάνια που φτιάχτηκαν την πρωτομαγιά όπως συνηθίζεται.
Σημαντικό γεγονός η μετάφραση στην Αγγλική γλώσσα από τον κ. Σέργιο Χατζηνικολάου για τους ξένους επισκέπτες, ίσως θα πρέπει να καθιερωθεί σε όλες τις εκδηλώσεις των Ιπποκρατείων.
Έντονη ήταν η αντίδραση του Αντιπρόέδρου του Λιμενικού Ταμείου κ.Γ.Κοκκαλάκη στην εκ νέου μεταφορά των δουλεμπορικών σκαφών, από το Λιμεναρχείο, στο λιμάνι της Κω.
Ο Αντιπρόεδρος του Λ.Τ με έγγραφο που απέστειλε προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, το Αρχηγείο του Λ.Σ και το Λιμεναρχείο, επισημαίνει τους κινδύνους από τη μεταφορά των συγκεκριμένων σκαφών στο λιμάνι και ζητά να δημιουργηθεί νέο αγκυροβόλιο για τα συγκεκριμένα πλοιάρια.
Υπενθυμίζεται ότι το Λιμενικό Ταμείο , με πολύ μεγάλη προσπάθεια και με δικές του δαπάνες, προχώρησε στην απομάκρυνση των ναυαγίων στον εμπορικό λιμένα Κω πριν από λίγο καιρό, απομακρύνοντας 25 βυθισμένα σκάφη.
Ο κ.Κοκκαλάκης επισημαίνει και προειδοποιεί ότι με βάση το άρθρο 141 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, την ευθύνη για την κίνηση, τη στάθμευση, τη μεθόρμιση και την αγκυροβολία οποιουδήποτε πλοιαρίου την έχει ο Φορέας που είναι επιφορτισμένος με την οικονομική εκμετάλλευση του λιμανιού, δηλαδή το Λιμενικό Ταμείο.
Σε δήλωση του, ο Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ.Κοκκαλάκης τονίζει:
‘’Κάποιοι θέλουν να κάνουν χωματερή την Κω. Είμαστε υποχρεωμένοι εφόσον κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται ότι το λιμάνι μας είναι μέρος του συνολικού τουριστικού προϊόντος του νησιού, να κινηθούμε πλέον νομικά.
Για εμάς υπάρχει μόνο ο τουρισμός και η καλή εικόνα του νησιού μας.’’
Το Λιμεναρχείο δεν θα πρέπει να μεταφέρει ξανά, αυθαίτερα, τα δουλεμπορικά σκάφη στο λιμάνι. Αν ξανασυμβεί το Λιμενικό Ταμείο θα καταθέσει μηνυτήρια αναφορά και αυτό είναι μια προειδοποίηση προς όλους.
Επιτέλους η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της. Εμείς είμαστε έτοιμοι να προτείνουμε χώρους , εκτός του λιμανιού της Κω, για τα δουλεμπορικά σκάφη που κατάσχουν οι αρχές.
Γραφείο Τύπου Δήμου Κω
Το συγκεκριμένο περιστατικό έγινε σήμερα το πρωί σε περιοχή της Κω, όπου άγνωστοι έσπασαν το τζάμι του αυτοκινήτου και έκλεψαν καλάμια ψαρέματος! Έκπληκτος ο ιδιοκτήτης διαπίστωσε ότι το αυτοκίνητο του παραβιάστηκε απλά και μόνο για να αφαιρέσουν τα καλάμια που είχε αφήσε στο πίσω κάθισμα..!! Πολύ πιθανόν οι δράστες να αναζητούσαν και άλλα πράγματα αξίας, τα οποία βέβαια δεν βρήκαν.
ΠΡΟΣΟΧΗ, μην αφήνετε τίποτα εντός του αυτοκινήτου σας.. και κυρίως οτιδήποτε μπορεί να προκαλέσει!!!
Για τα δεδομένα των κλιματολογικών συνθηκών της χώρας μας, ο καύσωνας αποτελεί εποχιακό φαινόμενο που παρατηρείται κατά τους θερινούς μήνες.
Το φαινόμενο αυτό γίνεται πιο έντονο στις πόλεις. Οι δημόσιες υπηρεσίες της χώρας θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών, από την εμφάνιση υψηλών θερμοκρασιών και καύσωνα.
Στο πλαίσιο αυτό σας αποστέλλουμε οδηγίες για τα μέτρα προφύλαξης.